Autor Wiadomość
Abanbastenence1
PostWysłany: Czw 12:14, 01 Lut 2007    Temat postu:

wow shit Wink
http://jennifer-aniston-rides-on-cock.info/movies/wmf/637908
regards, Abanbastenence1
Administrator
PostWysłany: Sob 16:45, 18 Mar 2006    Temat postu: [Poradnik] Jak twozyc proste questy na otsy pod 7.6.

To jest prosty poradnik jak robic proste questy .
Ten skrypt dziala na otsach pod 7.6 ale wydaje mi sie powinien rowniez dzialac na 7.5 (tyle ze inne nr itemow).
Jezeli masz jakis zwiazek z skryptami to prosze nie komentuj prostoty tego poradnika. Wiem ze mozna dodac full fajnych opcji itd. No ale to ma byc prosty poradnik zeby troszeczke odspamic forum .
Duza litera q (Q) oznacza tu skrot od "quest"
Teraz zrob w folderze data/actions/scripts w twoim otsie plik twojego nowego questu z rozszezeniem *lua(np. quest.lua) i wklej do niego ten skrypt:

Kod:
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)

   if item.uid == 10000 then
   queststatus = getPlayerStorageValue(cid,10000)
   if getPlayerLevel(cid) >= XXX then
if queststatus == -1 then


   doPlayerSendTextMessage(cid,22,"Znalazles platynki.")
   doPlayerAddItem(cid,2152,100)
   setPlayerStorageValue(cid,10000,1)
   

                else
   doPlayerSendTextMessage(cid,22,"Przeszukales juz ta skrzynke.")
   end
end
   end 
end


Teraz mala edycja tego skryptu:
1."10000" - Ta liczba nie moze ci sie powtozyc przy robieniu questow. Najlepiej zeby byla powyzej 10000 (zeby nie kolidowala z nr.itemow) i w kazdym nowym Q dodawaj zwiekszona liczne o 1 (10001,10002,...). Zapisz sobie ta liczbe na kartce.
2."XXX" - Zamiast XXX wstaw wymagany lvl do ukonczenia questu. Jezeli nie chcesz aby byla takie ograniczenie po prostu wpisz "0".
3.doPlayerSendTextMessage(cid,22,"Znalazles platynki.")&doPlayerSendTextMessage(cid,22,"Przeszukales juz ta skrzynke.") - Zamiast tego wpisz co ma sie wyswietlic jezeli Q zostanie wukonany (1 linia) i jezeli Quest zostal wykonany a osoba sproboje ponownie otwozyc skrzynie (2 linia).
4. doPlayerAddItem(cid,2152,100) - No i doszlismy do najlepszego . Edytujemy co jest w nawiasach. "Cid" zostawiamy w spokoju. "2152" to nr itemu jaki dostaniemy po wykonaniu Q (tutaj platynka). "100" oznacza ilosc itemow jaka dostaniesz po wykonaniu Q (czyli tutaj 100 platynek). Jezeli chcemy uzyskac z Q wiecej niz 1 item (np. k-set) to kopiujemy ta linijke i wklejamy nizej. Np.

Kod:
doPlayerSendTextMessage(cid,22,"Znalazles tyle platynek ze nie wiesz co z nimi zrobisz.")
   doPlayerAddItem(cid,2152,100)
doPlayerAddItem(cid,2152,100)
doPlayerAddItem(cid,2152,100)
doPlayerAddItem(cid,2152,100)
doPlayerAddItem(cid,2152,100)
doPlayerAddItem(cid,2152,100)
   setPlayerStorageValue(cid,10000,1)


Teraz juz tylko formalnosci. Zapisujemy plik i zamykamy go. Wchodzimy do katalogu data/actions i otwieramy plik actions.xml . Teraz pod linijka <actions> (2 linijka od gory) wpisujemy cos takiego

Kod:
<action uniqueid="10000" script="quest.lua" />


i zmieniamy :
1. uniqueid="10000" - na nr ktory zapisalismy w skrypcie.
2. script="quest.lua" - tu podajemy nazwe pliku z naszym Q.
Zapisujemy i zamykamy plik. Teraz edytujemy mapke i idziemy do miejsca gdzie ma byc Q. Stawiamy jakis item (Niekoniecznie skrzynke. Moze byc kamien czy drzewo.) i klikamy na niego PPM. Wybieramy "properties" i w unique id wpisujemu nr Q (w przykladzie 10000). Zatwierdzamy i zapisujemy mapke.
No i cala filozofia robienia prostych questow.
Zrobiles juz kilka Q za pomoca tego poradnika? Malo ci? Wiec czytaj skrypty i proboj sie ich nauczyc za pomaca prob i bledow. Niedawno na forum ukazal sie ogolny poradnik swozony przez Lencu. Polecam przeczytanie tego poradnika gdyz jest tam jest niezle wporwadzenie do twozenia questow i skryptow. Jezeli do tego jeszcze dozucisz uzywanie opcji "szukaj" na forum to niedlugo zaczniesz wymiatac w skryptach . Poczatki sa zawsze najtrudniejsze a potem juz z gorki idzie.
Powodzenia wszystkim.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group