Najlepszy OTS
Super OTS :: Super Forum
Szukanie zaawansowane
Home
Rejestracja
FAQ
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Najlepszy OTS Strona Główna
Skrypty
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Do góry
Skocz do:
Wybierz forum
OTS
----------------
Nowosci z OTSa
o OTSie
Ogolnie o oTSiE
----------------
Problemy/Pytania
Skargi
Kupie/Sprzedam/Zamienie
Fotki z OTSa
Shoutbox !!!
Ksiega Gosci
Tibia Realna
----------------
Pomoc w tibii
Pochwal Sie
Download RL Tibia
Open Tibia Serwer
----------------
Skrypty
Pomoc
Pytania
Download
Hyde Park
----------------
Bramka SMS
Inne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Administrator
Wysłany: Sob 16:03, 18 Mar 2006
Temat postu: Straznik Miasta
Ponieważ mi się nudziło postanowiłem zrobić jakiegoś NPC. Wpadł mi do głowy straznik. W sumie to banalne ale zawsze. Komuś się może przydać.
Zaczynajmy. W pliku ots\data\npc\scripts tworzymy plik o nazwie straz.lua i wklejamy to:
Kod:
-- the id of the creature we are attacking, following, etc.
focus = 0
talk_start = 0
target = 0
following = false
attacking = false
function onThingMove(creature, thing, oldpos, oldstackpos)
end
function onCreatureAppear(creature)
end
function onCreatureDisappear(cid, pos)
if focus == cid then
selfSay('Good bye then.')
focus = 0
talk_start = 0
end
end
function onCreatureTurn(creature)
end
function msgcontains(txt, str)
return (string.find(txt, str) and not string.find(txt, '(%w+)' .. str) and not string.find(txt, str .. '(%w+)'))
end
function onCreatureSay(cid, type, msg)
msg = string.lower(msg)
if ((string.find(msg, '(%a*)hi(%a*)')) and (focus == 0)) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Hello, ' .. creatureGetName(cid) .. '! Jestem straznikiem miasta. Bronie je przed napadami zla, ktore ostatnio grasuje po oklicy. Jak chcesz to mozesz ze mna posiedziec i popilnowac...')
focus = cid
talk_start = os.clock()
end
if string.find(msg, '(%a*)hi(%a*)') and (focus ~= cid) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Leave us alone, ' .. creatureGetName(cid) .. '!')
end if msgcontains(msg, 'buy beer') and focus == cid then
buy(cid,2006,3,10)
talk_start = os.clock()
end
if msgcontains(msg, 'quest') and focus == cid then
talk_start = os.clock()
queststatus = getPlayerStorageValue(cid,5019)
if queststatus == -1 then
selfSay('Moja misja to ratowanie ci tylka jak przyjda potwory! Tacy jak wy zawsze szukacie miejsca gdzie mozna komus przeszkadzac! Won')
end
end
if string.find(msg, '(%a*)bye(%a*)') and focus == cid and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Taa... Uciekaj puki nie ma potworow. Takich jak wy powinno sie wieszac. Pasozyty jedne.' .. creatureGetName(cid) .. '!')
focus = 0
talk_start = 0
end
end
function onCreatureChangeOutfit(creature)
end
function onThink()
if (os.clock() - talk_start) > 30 then
if focus > 0 then
selfSay('Taa... Uciekaj puki nie ma potworow. Takich jak wy powinno sie wieszac. Pasozyty jedne.')
end
focus = 0
end
if focus ~= 0 then
if getDistanceToCreature(focus) > 5 then
selfSay('Bywaj. Obys se dedl... Hahahah')
focus = 0
end
end
end
Następnie w folderze ots\data\npc tworzymy plik o nazwie Straznik.xml i wklejamy to:
Kod:
<?xml version="1.0"?>
<npc name="Straznik" script="data/npc/scripts/straz.lua" access="3">
<look type="131" head="57" body="57" legs="57" feet="57"/>
</npc>
Ostatnim krokiem jest w folderze ots\data\world wpisać w pliku npc.xml polożenie. U mnie jest takie
Kod:
<npc name="Straznik" x="141" y="65" z="7" dir="1"/>
<npc name="Straznik" x="165" y="61" z="7" dir="1"/>
Tam gdzie wspolrzedne ustaw na swoje
Można dawać więcej przy bramach miasta, przed miastem w mieście.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Avalanche style by
What Is Real
© 2004
Regulamin